söndag 17 maj 2009

I morgon är det måndag...igen!

Det var ju nu jag skulle vara underbar och vacker!
Underbar och vacker = smal..
Resultat..? Jag är alltså inte underbar och vacker...

Jag är född i oxens stjärntecken, vilket ska vara det mest envisa av alla. Oftast håller jag med, jag kan envist framhära mina åsikter även när jag vet att jag har fel.. Bara för att.. jag är envis.. Jag kan envist hålla fast vid gamla oförätter och älta dessa i övermått.. jag kan envist hålla fast vid fel sorts man, bara för att jag har bestämt mig på något envist plan att det SKA vara rätt!

Lika envist verkar det vara att INTE följa något dietprogram. Jag vaknar varje morgon, är glad och tillfreds med livet och tänker: i dag är det min dag och i dag kommer jag att lyckas.. Likafullt är det jag som envist förhandlar med djävulen på axeln om att just Greys anatomi kräver en påse godis för att göra sin rätt. Eller House...eller Criminal minds..eller CSI.. Oj, hoppsan det var något varje kväll??.. Sen blir det fredag och då är det ju helg...

Men i morgon är det måndag igen, och då vaknar jag glatt upp och hävdar envist att idag är det en bra dag, och jag är på god väg att bli vacker och underbar..

1 kommentar:

  1. Det blir bättrenär du flyttat till Flästa, då ska jag jaga dig med en blåslampa:-)

    SvaraRadera