måndag 13 april 2009

Börja om..

Äntligen är helgen över..
Har "börjat" om nu med gi-allvaret.
Det har varit en hemsk helg, super-dunder-förkyld, ont i halsen, ensam, otroligt fint väder och ingen ork att utnyttja det, ångest över detta, ett kilo godis i skåpet. Bad combination..

Resultatet= soffan har fått en permanent grop efter min kropp som har legat i samma ställning sen i fredags, det är bara ett halvt kilo godis kvar i skåpet, ingen motion. Ännu mer ångest..

Men, idag är det måndag och på måndagar börjar man om.. Så det så..
Nu är det ägg och bacon för hela slanten igen och jag ska planera vilken mat jag ska äta i veckan.
Är det någon mer som tycker att det är svårt att kombinera gi-mat, speciellt i rivstarten, med barn? Nu menar jag såklart inte att äta barn.. :)
Dottern har dessutom "allergi" mot gluten så det börjar bli många pytsar på spisen när jag lagar mat. Det blir oftast något bra till barnen och ägg till mig.. Känns inte så hållbart, måste nog planera mera.

Tyvärr blir det lite dåligt med motion idag, det enda blir några varv till fots i ridhuset, dottern ska på ridning och mamman får gå bredvid.

1 kommentar: